COVID19 - Serveis sanitaris

Atenció sanitària durant l'emergència sanitària de la COVID-19

CatSalut ha comunicat a l’Ajuntament que a partir del dia 28 de setembre el CAP ampliarà l’atenció presencial. Obrirà de dilluns a dijous de 8.00 a 14.00h per atendre visites concertades de medicina, infermeria, pediatria i llevadora, i les analítiques que els professionals demanin per als seus pacients.

Fins al 25 de setembre el CAP de Santa Coloma ofereix atenció presencial programada amb servei de medicina general, infermeria, pediatria i atenció a la dona dos dies a la setmana, dilluns i dijous, de 8:00 a 14:00 hores.

Les urgències,  i l’assistència a  persones amb simptomatologia compatible amb la COVID-19 es continuen atenen al CAP Molí Nou.

Les persones diabètiques també poden recollir el material per al seu tractament al CAP de Santa Coloma, concertant prèviament la recollida.

Pel que fa a les analítiques, les extraccions també es continuen fent a Molí Nou, excepte en els casos de persones amb dificultats per a desplaçar-se, que es faran a domicili.

El Consultori mèdic de la Colònia Güell roman tancat.

Pe concetar visita al CAP cal concertar cita prèvia:

  • Trucant al telèfon únic per a sol·licitar cita prèvia als centres d’atenció primària: 93 567 09 99
  • Al web de cita prèvia de l’ICS , on trobareu l’apartat “En què podem ajudar-te?” per escriure el motiu.
  • Enviant una E-consulta mitjançant La Meva Salut (Telèfon: 900 053 723)
  • Trucant directament al CAP Molí Nou al telèfon: 93 654 33 00

Us donaran resposta al més aviat possible.

VISITES I PROVES NO URGENTS PROGRAMADES AL PARC SANITARI SANT JOAN DE DÉU

Si voleu consultar l’estat de les visites o proves que teníeu programades al Parc Sanitari Sant Joan de Déu, heu de trucar a l’Hospital al telèfon 93 640 63 50.

Des del CAP ens informen que els Centres d’Atenció Primària no faran proves PCR de COVID-19 a demanda dels pacients, i que aquestes només es realitzaran segons criteri clínic i en pacients simptomàtics. 

Recorda que pots utilitzar altres mitjans no presencials com l'E-consulta, La Meva Salut, i per al control de símptomes del coronavirus pots descarregar-te l'APP STOP COVID19.

Truca al CAP només quan sigui imprescindible

Per a qualsevol consulta que es pugui solucionar telefònicament, heu de trucar al telèfon del CAP MOLÍ NOU: 93 654 33 00.

Si no aconsegueixes contactar-hi, truca a l’OAC de l’Ajuntament al 93 645 07 00. Recollirem la teva consulta i la traslladarem al CAP.

Quan truquis a l’Ajuntament, has de tenir a mà la teva targeta sanitària i les dades del teu historial o tractament. Des de l’Ajuntament farem arribar la teva consulta al CAP i ells es posaran en contacte amb tu. Tingues en compte que aquesta és una via excepcional i que l’Ajuntament no presta el servei d’informació, només traslladarà la teva consulta al Centre d’Atenció Primària perquè ells et puguin donar resposta.

Horari d’atenció de l’OAC: de dilluns a dijous, de 8.30 h a 18 h. Divendres, de 8.30 h a 14.30 h.

La Meva Salut et permet fer gestions sense desplaçar-te al CAP

Des de La Meva Salut pots:

  • Fer E-consulta: contactar directament amb el vostre metge de primària
  • Descarregar les vostres receptes.
  • Altres tràmits, com consultar història clínica, tramitar o renovar una baixa laboral, etc

Si encara no ets usuari/a de La Meva Salut, pots dona-te d’alta omplint el formulari que trobaràs a: https://lamevasalut.gencat.cat/web/cps/registra-t

També es pot rucar al 900 053 723, de dilluns a divendres de 8 h a 20 h, tot i que es recomanable fer-ho enlínia per no colapsar el telèfon.

Pla de medicació i receptes

Si estàs prenent un tractament de llarga durada i t'ha caducat el Pla de medicació, turca al CAMP Molí Nou (telèfon: 93 654 33 00) i passades 24-48 hores, ves a la farmàcia amb la targeta sanitària. Si el medicament ja estava al Pla de medicació, et donaran la medicació per a un mes de tractament.

Si el medicament és nou o de control especial, t'has de posar en contacte amb el teu metge o metgessa a través de l'e- Consulta i, si no és possible, per telèfon al CAP Molí Nou (telèfon: 93 654 33 00). El metge o metgessa valora la sol·licitud i emet el Pla de medicació perquè el puguis tenir disponible des de la targeta sanitària (TSI) o perquè te'l puguis descarregar des de La Meva Salut.

Atenció d’urgències del sistema de salut

  • En horari de funcionament del CAP de Molí Nou, de dilluns a divendres de 8:00 h a 20:00 h, cal trucar-hi per concertar cita (Telèfon: 93 654 33 00 ). Pot ser que algunes tardes no hi hagi atenció pediàtrica.
     
  • Fora d'aquest horari:
    - Dissabtes i diumenge, de 8:00 h a 20:00 h al PAC (Punt d’Atenció Continuada) de Sant Boi, que està ubicat a Montclar (Telèfon: 93 652 91 16)

    - Dissabtes i diumenges, de 20:00 h a 8:00 h al CUAP El Serral de sant Vicenç dels Horts (Telèfon: 93 672 48 59)

Com posar i treure la mascareta correctament

NOTÍCIES

Darrera actualització: 22.09.2020 | 12:08
Darrera actualització: 22.09.2020 | 12:08