COVID19 - Serveis sanitaris

Atenció sanitària durant l'emergència sanitària de la COVID-19

A partir de dilluns 15 de juny el CAP de Santa Coloma de Cervelló reprèn l’atenció sanitària presencial al municipi de forma parcial els dilluns i els dijous, de 8:00 a 14:00 h, per fer seguiment dels pacients amb malalties cròniques i sempre amb visita concertada.

Els serveis que ofereix són medicina familiar i infermeria. Les urgències, pediatria i l’assistència a  persones amb simptomatologia compatible amb la COVID-19 es continuen atenen al CAP Molí Nou. L’atenció a la dona s'ofereix al CAP Montclar.

Les persones diabètiques també poden recollir el material per al seu tractament al CAP de Santa Coloma, concertant prèviament la recollida.

Pel que fa a les analítiques, les extraccions també es continuen fent a Molí Nou, excepte en els casos de persones amb dificultats per a desplaçar-se, que es faran a domicili.

La previsió de CatSalut és iniciar a partir de setembre els serveis de pediatria i atenció a la dona a Santa Coloma, però dependrà de com evolucioni la desescalada. Durant el mes d’agost no hi haurà atenció al poble i l’atenció sanitària presencial serà a Molí Nou.

Pe concetar visita al CAP cal concertar cita prèvia:

  • Trucant al telèfon únic per a sol·licitar cita prèvia als centres d’atenció primària: 93 567 09 99
  • Al web de cita prèvia de l’ICS , on trobareu l’apartat “En què podem ajudar-te?” per escriure el motiu.
  • Enviant una E-consulta mitjançant La Meva Salut (Telèfon: 900 053 723)
  • Trucant directament al CAP Molí Nou al telèfon: 93 654 33 00

Us donaran resposta al més aviat possible.

VISITES I PROVES NO URGENTS PROGRAMADES AL PARC SANITARI SANT JOAN DE DÉU

Si voleu consultar l’estat de les visites o proves que teníeu programades al Parc Sanitari Sant Joan de Déu, heu de trucar a l’Hospital al telèfon 93 640 63 50.

Des del CAP ens informen que els Centres d’Atenció Primària no faran proves PCR de COVID-19 a demanda dels pacients, i que aquestes només es realitzaran segons criteri clínic i en pacients simptomàtics. 

Recorda que pots utilitzar altres mitjans no presencials com l'E-consulta, La Meva Salut, i per al control de símptomes del coronavirus pots descarregar-te l'APP STOP COVID19.

Truca al CAP només quan sigui imprescindible

Per a qualsevol consulta que es pugui solucionar telefònicament, heu de trucar al telèfon del CAP MOLÍ NOU: 93 654 33 00.

Si no aconsegueixes contactar-hi, truca a l’OAC de l’Ajuntament al 93 645 07 00. Recollirem la teva consulta i la traslladarem al CAP.

Quan truquis a l’Ajuntament, has de tenir a mà la teva targeta sanitària i les dades del teu historial o tractament. Des de l’Ajuntament farem arribar la teva consulta al CAP i ells es posaran en contacte amb tu. Tingues en compte que aquesta és una via excepcional i que l’Ajuntament no presta el servei d’informació, només traslladarà la teva consulta al Centre d’Atenció Primària perquè ells et puguin donar resposta.

Horari d’atenció de l’OAC: de dilluns a dijous, de 8.30 h a 18 h. Divendres, de 8.30 h a 14.30 h.

La Meva Salut et permet fer gestions sense desplaçar-te al CAP

Des de La Meva Salut pots:

  • Fer E-consulta: contactar directament amb el vostre metge de primària
  • Descarregar les vostres receptes.
  • Altres tràmits, com consultar història clínica, tramitar o renovar una baixa laboral, etc

Si encara no ets usuari/a de La Meva Salut, pots dona-te d’alta omplint el formulari que trobaràs a: https://lamevasalut.gencat.cat/web/cps/registra-t

També es pot rucar al 900 053 723, de dilluns a divendres de 8 h a 20 h, tot i que es recomanable fer-ho enlínia per no colapsar el telèfon.

Pla de medicació i receptes

Si estàs prenent un tractament de llarga durada i t'ha caducat el Pla de medicació, turca al CAMP Molí Nou (telèfon: 93 654 33 00) i passades 24-48 hores, ves a la farmàcia amb la targeta sanitària. Si el medicament ja estava al Pla de medicació, et donaran la medicació per a un mes de tractament.

Si el medicament és nou o de control especial, t'has de posar en contacte amb el teu metge o metgessa a través de l'e- Consulta i, si no és possible, per telèfon al CAP Molí Nou (telèfon: 93 654 33 00). El metge o metgessa valora la sol·licitud i emet el Pla de medicació perquè el puguis tenir disponible des de la targeta sanitària (TSI) o perquè te'l puguis descarregar des de La Meva Salut.

Com posar i treure la mascareta correctament

NOTÍCIES

Darrera actualització: 15.06.2020 | 16:16
Darrera actualització: 15.06.2020 | 16:16