L'1 de juny s'obre el termini per sol·licitar les ajudes per pagar el Tribut Metropolità

Dilluns, 31 de maig de 2021 a les 10:00

A partir de l'1 de juny i fins al 13 de juliol la ciutadania i les empreses i serveis, el comerç al detall i els establiments afectats per la crisi de la Covid-19 poden sol·licitar a l’AMB les ajudes per a fer front al pagament del Tribut Metropolità i de la Taxa Metropolitana de Residus corresponent al 2020.

En què consisteixen les ajudes?

Pel que fa al Tribut Metropolità, l’ajuda pot ser de fins al 40% de la quota del 2020 i fins a un màxim de 100 € per a les persones propietàries d’un habitatge que sigui residència habitual; i del 40% de la quota del 2020 i fins a un màxim de 200 € per als establiments, empreses i activitats que ocupin una superfície màxima de 300 metres i que hagin tingut un decrement en la facturació superior al 50 % per la pandèmia. L’ajuda per al pagament de la Taxa Metropolitana de Residus serà de fins al 50% de la quota del 2020 i fins a un màxim de 200 € tant per a les persones com per a les activitats econòmiques. 

Per poder accedir a les ajudes caldrà estar al corrent del pagament dels impostos corresponents a l’any 2020. 

Tramitació telemàtica 

Les ajudes s’hauran de sol·licitar telemàticament a partir de l’1 de juny mitjançant un model normalitzat que trobareu al web de l’AMB https://ajutstributs.amb.cat.

Per fer aquesta tramitació electrònica cal un certificat digital o tenir activat l’IDECAT Mòbil. 

Tramitació presencial amb cita prèvia

Les persones que tinguin dificultat per fer la tramitació de forma electrònica poden fer-la presencialment a les oficines d’atenció ciutadana de l’AMB.

Per demanar cita cal trucar al telèfon 93 506 95 44 o entrar al web www.amb.cat.

I si el que voleu és fer alguna consulta, podeu trucar al telèfon d’informació 93 506 94 89

Ajuda per a fer la tramitació. Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament

Restem a l’espera que l’AMB ens confirmi si la tramitació presencial es podrà fer també a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament.

Per tal de facilitar la tramitació, tan aviat com estiguin publicades enllaçarem el text de les bases de la convocatòria.

En els següent documents podeu llegir un resum dels aspectes més importants.


Tan aviat com s'obri la convocatòria, us facilitarem l’enllaç per fer la tramitació electrònica.

Us podeu adreçar a l’Oficina d’Atenció Ciutadana si necessiteu solucionar dubtes sobre la tramitació, sempre demanant cita al telèfon 93 645 07 00.

En el portal web de l’AMB també trobareu vídeos on us expliquen com omplir i presentar la sol·licitud.

Darrera actualització: 01.06.2021 | 07:31