Servei de Mediació Ciutadana

A l'Ajuntament apostem per la mediació ciutadana, una eina per abordar el conflicte mitjançant el diàleg i el respecte amb el suport de la figura del mediador o mediadora, un professional imparcial que acompanyarà les parts implicades per tal de trobar una cord satisfactori.

La convivència amb el veïnat, amistats, família i d’altres persones, en algunes ocasions pot generar desavinences. Les persones defensen les seves necessitats i interessos i quan aquests són oposats, poden aparèixer conflictes.

El dia a dia ens porta a compartir espais i moments amb el veïnat,  les amistats, familiars i altres persones. Sovint, la convivència és fluida i beneficiosa per a tothom, ja que facilita el fet de viure junts i juntes respectant la diversitat que hi ha al poble: diferents projectes de vida, d’oci, diferents models familiars, diferents manifestacions culturals, diferències generacionals, entre d’altres. De vegades, però, les nostres necessitats i interessos entren en conflicte amb els dels altres. La mediació és una eina que permet  abordar el conflicte a través del diàleg. El mediador o mediadora, un professional qualificat i imparcial escolta totes les parts implicades i propicia espais per poder parlar, escoltar i entendre la posició de cada persona. D’aquesta manera, genera un clima propici  per trobar punts en comú que satisfacin els interessos de tothom, i, si és possible, arribar a un acord.

Aquest servei l’ofereix l’Ajuntament de Santa Coloma de Cervelló amb el suport de la Diputació de Barcelona, a través del Servei Itinerant de Mediació Ciutadana, i el poden sol·licitar els ciutadans i les ciutadanes del municipi.

Quin cost té:

Gratuït

Qui pot sol·licitar-ho:

La mediació està a l’abast de totes les persones que tinguin una desavinença amb el veïnat per sorolls, brutícia, humitats, ús indegut d’espais comuns, etc. A les escoles, amb el professorat i amb altres famílies del centre. Amb les persones amb les quals compartim una plaça, un parc o altres espais públics. Amb familiars, sempre que no es tracti de separacions ni divorcis, sobre temes com conflictes intergeneracionals, la cura de familiars amb dependència, herències o altres situacions familiars.

Així doncs, si us trobeu amb un conflicte, podeu adreçar-vos a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament per demanar més informació o sol·licitar el servei de Mediació Ciutadana.

Ajuntament - Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC)

Pau Casals, 26 - 34 - 08690 Santa Coloma de Cervelló
Telèfon: 936 450 700
Fax: 936 340 195
Correu electrònic: scc.ajuntament@santacolomadecervello.cat
Horari:  
De dilluns a dijous de 8.30 h a 18 h. Divendres de 8.30 h a 14.30 h. L’horari serà de 8.30 h a 14.30 h: - De l’1 al 15 de gener - Del 15 al 18 d'abril (Setmana Santa) - De l'1 de juliol a l'11 de setmbre - Del 23 al 30 de desembre.
Veure situació en el mapa
Darrera actualització: 17.01.2018 | 10:04