Comencen les obres de renaturalització del talús de la plaça de les Vinyes
L’actuació transformarà el pendent herbaci en un espai verd més útil i sostenible, amb ombra, nova vegetació i una zona de repòs. Les obres finalitzaran abans de final d’any i la plantació s’allargarà fins a mitjans de febrer.
Aquest dilluns han començat les obres de renaturalització del talús de la plaça de les Vinyes, una actuació que permetrà transformar l’actual pendent herbaci en una zona verda més funcional, amb espais d’ombra i una nova àrea de repòs per al veïnat. El projecte preveu incorporar espècies arbustives i arbòries de baix requeriment hídric, renovar el substrat i instal·lar un sistema de reg per goteig amb l’objectiu de reduir el consum d’aigua i millorar la sostenibilitat de l’espai.
A més, al costat dels tobogans s’instal·larà una nova escala que facilitarà l’accés directe a la plaça.
Les obres, que compten amb una subvenció de la Diputació de Barcelona, tenen una durada prevista de 2 mesos. La plantació de les noves espècies es durà a terme abans de l’arribada de la primavera, durant els mesos de febrer i març, coincidint amb el període òptim per garantir-ne la correcta implantació.
Combatre l’efecte illa de calor
Fa dos anys, l’Ajuntament de Santa Coloma va encarregar a la Diputació de Barcelona un estudi per incrementar la infraestructura verda urbana i reduir l’efecte illa de calor. L’anàlisi va identificar vuit punts del municipi amb grans superfícies pavimentades o talussos herbacis que no aportaven prou beneficis ambientals més enllà de l’enjardinament bàsic. D’aquest treball en va resultar la selecció del projecte de renaturalització del talús de la plaça de les Vinyes, subvencionat amb els fons de prestació AdaptaClima 2030 de la Diputació de Barcelona, amb una inversió de 75.000 euros.