L’Ajuntament reforça les mesures d’atenció social davant l’emergència sanitària

Dimecres, 6 de maig de 2020 a les 12:00

L’Ajuntament ha reforçat les mesures d’atenció social i ha intensificat el seguiment telefònic d'aquelles persones i famílies que es troben en situació de vulnerabilitat, per tal de conèixer les seves necessitats actuals i activar, en cas de ser necessari, els rescursos i serveis adients en cada situació.

L’equip de Serveis Socials han continuat treballant en xarxa amb els diferents serveis del municipi, amb l’Insitut Montpedrós, amb l’Àrea Bàsica de Serveis Socials del Baix Llobregat, Diputació de Barcelona i amb altres serveis de la comarca per tal de compartir experiències i recursos. Ho han fet amb mitjans telemàtics i amb videoconferències regulars.

Durant el primer mes de l’estat d’alarma, concretament des del 18 de març fins al 23 d’abril, l’equip tècnic i administratiu de serveis socials ha realitzat un total de 614 trucades de detecció de nous usuaris, de seguiment telefònic de persones ateses amb anterioritat i de gestions, tràmits i coordinacions amb diferents administracions i professionals de la xarxa assistencial.

Durant aquest primer mes d’alarma, també s’ha contactat telefònicament amb un total de 115 persones majors de 70 anys, per tal de conèixer en quina situació es troben, i activar els Serveis d’Atenció Domiciliaria, la Teleassistència o la Xarxa de Voluntariat del muncipi en cas de ser necessari. S’ha prioritzat el seguiment de persones grans que viuen soles, i la intenció es continuar contactant amb la resta de gent gran del municipi.

Durant el primer mes de confinament el Servei d’Atenció domiciliaria ha atès a 22 famílies que per raó d’edat, dependència o diversitat funcional presenten dificultats d’autonomia per a realitzar les activitats bàsiques de la vida diària. Pel que fa al Servei de Teleassistència, s’estan realitzant trucades telefòniques de seguiment de forma regular a les 140 persones usuàries del servei que tenim al nostre municipi.  I  l’Ajuntament ha gestionat l’alta de 4 persones al servei especial de teleassistència que la Diputació de Barcelona ha posat a disposició dels municipis per a pesones més grans de 65 anys en situació de necessitat a causa de l’impacte de la COVID -19.

Des del 16 de març fins al 23 d’abril, s’han tramitat 42 ajuts econòmics per pal·liar diferents tipus de necessitats, principalment per a aliments i necessitats bàsiques, així com ajudes per al pagament del lloguer, hipoteca i subministraments bàsics. Fins al moment s’han beneficiat d’aquests ajuts un total de 27 famílies (70 persones en total). També s’informa i orienta la ciutadania dels diferents tràmits a realitzar per poder beneficiar-se dels ajuts procedents d’altres administracions.

L’Ajuntament ha gestionat el repartiment de 44 targetes moneder entre les famílies que gaudien d’una beca de menjador escolar del Consell Comarcal i les famílies amb fills amb necessitats especials. Aquestes targetes es recarreguen cada 10 dies amb 40 € que s’han de destinar a la compra d’aliments. També s’ha fet entrega de 42 targetes moneder a les famílies dels infants que  assisteixen al Centre Obert La klau. En aquest cas, les targetes es recarreguen cada 20 dies amb 40 € en concepte de berenar.

Les educadores del Centre Obert La Klau estan realitzant de forma regular un seguiment telefònic i per vídeo conferència dels 42 menors que assisteixen al centre per tal d’oferir-lis suport educatiu i social mentre no es puguin reprendre les activitats regulars. Les professionals també estan treballant telemàticament fent arribar a les famílies dels infants propostes educatives i de lleure perquè puguin compartir-les amb els seus fills.

El Servei d’Atenció Psicològica de l’Ajuntament està donant atenció telefònica i per videoconferència a 10 famílies que han estat derivades pels Serveis Socials.

Pel que fa a atenció psicològica, també us podeu posar en contacte amb el Col·legi de Psicòlegs de Catalunya (COPC)

Telèfon d'assessorament psicològic:

  • 659 584 988
  • 659 756 713

En aquest enllaç podeu vuere tots els recursos que COPC posa a disposició de la ciutadania enfront de la COVID-19:

Per contactar amb Serveis Socials Bàsics de l’Ajuntament:

Darrera actualització: 21.01.2022 | 15:25