Llum verda a la licitació del nou servei de manteniment i neteja de zones verdes

Dijous, 26 de març de 2026

S’augmenta el pressupost i els recursos per a la conservació, manteniment i neteja de parcs, jardins i altres espais verds públics de Santa Coloma de Cervelló

L’Ajuntament ha aprovat, en el ple municipal del 19 de març, l’inici del procés de licitació per als treballs de conservació, neteja i manteniment dels parcs i jardins, places enjardinades i d’altres espais verds públics de Santa Coloma de Cervelló, així com el manteniment de les franges perimetrals de baixa combustibilitat, les zones verdes amb tractament forestal de titularitat municipal i la tala d’arbrat especial.

El consistori colomenc no disposa de mitjans propis per atendre la totalitat de les zones verdes del terme municipal, per la qual cosa es procedirà a la contractació externa, tot d’acord amb l’objectiu d’estabilitat pressupostària i control de la despesa. El nou contracte tindrà una durada de quatre anys, sense possibilitat de pròrroga, a comptar de l’inici de la prestació del servei, previst inicialment per a l’1 de juliol d’enguany. La conservació de parcs i jardins contempla el reg i sega de gespes i prats, l’adobament de la terra, l’eliminació de males herbes, la plantació, poda d’arbres i arbustos, i la tala relacionada, entre altres.

Dos lots i un pressupost a l’alça

El nou expedient de contractació es divideix en dos lots diferenciats, el primer es refereix a la conservació, manteniment i neteja dels parcs i jardins, places enjardinades i d’altres espais verds públics, i el segon té a veure amb el manteniment de les franges perimetrals de baixa combustibilitat, les zones verdes amb tractament forestal de titularitat municipal i la tala d’arbrat especial.

La licitació disposa d’un pressupost d’1.151.731,12 euros (IVA inclòs) per al primer lot, i 104.826,62 euros (IVA inclòs) per al segon lot, és a dir, 1,25 milions d’euros en total. Això significa un augment considerable dels mitjans humans i materials i, a més, s’unificaran en un únic contracte diverses actuacions de manteniment que fins ara es gestionaven per separat, fet que permetrà reduir la contractació menor. L’augment de recursos tindrà un impacte directe en la qualitat del servei i, per tant, en la millora dels espais verds que utilitza la ciutadania. No obstant això, el nou contracte manté la mateixa línia de treball que s’ha seguit fins ara. Es tracta d’un model continuista que reforça els recursos disponibles amb l’objectiu de millorar el resultat final del servei.

En línia amb els ODS

La nova convocatòria pública incorpora els nous models de gestió orientats a una administració més sostenible i eficient, en línia amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 i amb el Pla d’actuació municipal (PAM) de Santa Coloma de Cervelló.

Així doncs, en aquest plec hi destaquen especialment dos objectius: d’una banda, l’ODS «Salut i benestar», que posa en valor els beneficis que els espais verds tenen per a la salut física i mental de la ciutadania i, de l’altra, l’ODS «Ciutats i comunitats sostenibles», que promou garantir que tothom tingui accés a espais públics i zones verdes segures, inclusives i accessibles.

Darrera actualització: 26.03.2026 | 12:34