Si has patit talls en el subministrament elèctric, aquests són els teus drets

Dijous, 10 de juliol de 2025

En cas d’un tall de subministrament com el patit el passat cap de setmana al nostre municipi, les llars afectades heu de tenir en compte que teniu dret a tot un seguit de compensacions a la factura de la llum i si heu patit desperfectes en electrodomèstics o aliments.

La vostra companyia de subministrament elèctric us ha de descomptar en les properes factures el temps que hagueu estat sense servei. Presenteu una reclamació al servei d'atenció al client de la vostra empresa comercialitzadora, i reviseu bé les properes factures. També podeu trucar al telèfon d'E-distribución 900 878 119 de reclamacions per tall de subministrament.

Si el tall de llum ha provocat danys en aparells o ha fet malbé aliments, també podeu sol·licitar a la vostra companyia comercialitzadora de la llum una compensació pels perjudicis.

Si teniu una assegurança de la llar multirisc que cobreixi els danys i perjudicis que us hagi provocat el tall de subministrament en electrodomèstics o aliments, ho heu de comunicar a l’asseguradora dins el termini de 7 dies naturals.

Si l’empresa de subministrament o l’asseguradora no atén la vostra reclamació en el termini màxim d’1 mes, podeu reclamar davant Oficina Provincial d'Informació al Consumidor de Diputació de Barcelona adreçant-vos a l’Ajuntament, o bé a l’Agència Catalana del Consum. També podeu demanar assessorament a una associació de consumidors. ✅ Pel que fa a la reclamació, cal fer-la sempre de manera que quedi constància, ja sigui amb fulls oficials de reclamació, correu electrònic, carta certificada o trucada amb número d’incidència.

El pròxim dimecres 16 de juliol la Unitat Mòbil d'Informació al Consumidor estarà a la Biblioteca Pilarin Bayés de 10.30 a 13 h. Les persones interessades us hi podeu adreçar si teniu dubtes sobre com fer la reclamació a la companyia elèctrica

Darrera actualització: 10.07.2025 | 12:06