Salut i Consum

CARTA DE SERVEIS

Descripció

L'objectiu del Departament de Salut és vetllar per la salut, el benestar i la qualitat de vida de les persones que viuen al nostre municipi. Per aconseguir-ho, el Departament desenvolupa les línies de treball següents:

  • Elaboració d’un Pla Local de Salut 2023-2026 mitjançant un procés participatiu, que es va iniciar mitjançant una diagnosi de salut duta a terme l’any 2021.
  • Protecció de la salut per mitjà de programes específics de control de plagues, prevenció i control de la legionel·losi, control de la seguretat i higiene alimentària i de l'aigua, i control del risc de la salut.
  • Gestió del cementiri municipal i dels serveis funeraris.
  • Promoció de la salut física, mental i emocional de les persones a les diferents etapes de la seva vida mitjançant la sensibilització, el foment d'hàbits saludables, l'educació per la salut i la col·laboració amb els altres agents del territori implicats.
  • Reforma i manteniment del Consultori Mèdic de la Colònia Güell.

Si voleu més informació, consulteu el següent enllaç.

Consum

L’objectiu de Consum és defensar els drets dels consumidors i usuaris mitjançant l’atenció de consultes, queixes, reclamacions i denúncies. Aquest servei es duu a terme en modalitat d’Oficina Provincial d’Informació al Consumidor (OPIC), en què és el Servei de Consum de la Diputació de Barcelona qui gestiona les consultes, queixes, reclamacions i denúncies que els ciutadans fan arribar a l’Oficina d’Atenció Ciutadana.

També té com a objectiu la informació i l’assessorament dels establiments comercials en relació a les seves obligacions envers els consumidors.

Si voleu consultar les novetats de l’Ajuntament:

 

Serveis

  • SALUT

Activitats per a la promoció de la salut:

  • Formació en primers auxilis.
  • Jornades, activitats i tallers diversos, per a persones empadronades i centres educatius i empreses (titulars i i treballadors) del municipi.
  • Ús dels desfibril·ladors instal·lats als espais públics i edificis municipals.
  • Cessió temporal de desfibril·ladors per a entitats del municipi que organitzin actes o esdeveniments.

Control sanitari d’activitats:

  • Autorització i control de piscines d’ús públic, amb la taxa corresponent.
  • Autorització sanitària de funcionament d’establiments de micropigmentació, tatuatge i pírcing, i control sanitari d’aquests establiments, amb taxa corresponent.
  • Control sanitari de perruqueries i establiments d’estètica.
  • Control sanitari d’instal·lacions de baix risc de legionel·losi.
  • Atenció i gestió de denúncies relacionades amb salubritat en establiments i sobre riscos associats a les activitats de perruqueria, centres d’estètica i tatuatge.

Sanitat ambiental:

  • Atenció i gestió d’incidències sobre plagues de persones i animals, insaluritat i altres riscos sanitaris dels espais públics.
  • Atenció i gestió de denúncies sobre la presència de plagues de persones i animals i insalubritat en espais privats.
  • Suport a la identificació de focus de cria de mosquits en espais privats a petició de les persones interessades.
  • Micropigmentació i pírcing Informació sobre els nivells de pol·len a l'aire Informació sobre alertes de contaminació atmosfèrica.
  • Informació sobre la qualitat de l’aigua de xarxa.

Seguretat alimentària:

  • Establiments alimentaris del municipi i venda no sedentària amb seu al municipi:
    • Inscripció en el registre municipal d’establiments minoristes d’alimentació
    • Suport i assessorament sobre l’adequació de les instal·lacions i les mesures higienicosanitàries que cal aplicar
    • Formació en manipulació d’aliments per als treballadors
      Campanyes informatives sobre canvis normatius, alertes alimentàries, nous riscos…
  • Entitats del municipi que de forma ocasional manipulen aliments:
    • Formació en manipulador d’aliments.
    • Elaboració de guies, campanyes informatives, atenció i orientació sobre mesures higienicosanitàries.
    • Autorització de celebracions amb aliments als espais públics
  • Ciutadania:
    • Gestió de denúncies i incidències sobre riscos alimentaris en establiments o parades de venda no sedentària del municipi.
    • Informació i promoció sobre seguretat i higiene alimentària.

Cementiri i serveis funeraris:

  • Concessions sobre sepultures per a persones empadronades al municipi, amb el pagament de la taxa corresponent.
  • Emissió de títols i duplicats de dret funerari sobre sepultures a persones titulars de concessions.
  • Transmissió de la concessió per a persones familiars, hereves i beneficiàries de la sepultura, amb el pagament de la taxa corresponent.
  • Lloguer de sepultures, per a persones empadronades, amb el pagament de la taxa corresponent Inhumacions, exhumacions i trasllats, amb el pagament de la taxa corresponent.
  • Autoritzacions d’obres a les sepultures, amb el pagament de taxa corresponent en el cas de col·locació de làpides Informació i assessorament a persones demandants de sepultures.
  • Expedició de certificats sobre titularitat de sepultures.
  • Gestió d’incidències relacionades amb el cementiri municipal o els serveis funeraris.

 

  • CONSUM

Ciutadania del municipi

  • Atenció de consultes, queixes, reclamacions i denúncies sobre compres i contractació de serveis.
  • Servei en modalitat OPIC, en què la gestió es duu a terme pel Servei de Consum de la Diputació de Barcelona.
  • Unitat mòbil d’informació al consumidor: servei prestat per la Diputació de Barcelona amb freqüència bimestral, aproximadament.
  • Exposicions i altres activitats de sensibilització destinades a la ciutadania o a col·lectius diversos, per fomentar el consum responsable.

Comercialitzadors de productes i serveis per a consumidors finals amb seu en el municipi

  • Informació i assessorament sobre les obligacions relacionades amb consum.
  • Subministrament de cartells i fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia.

Destinataris

  • Activitats de promoció de la salut: la ciutadania en general, entitats, centres educatius i col·lectius específics.
  • Control sanitari d’activitats: persones titulars d’activitats o interessades en establir-ne alguna i persones clientes.
  • Sanitat ambiental: ciutadania en general.
  • Seguretat i higiene alimentària: titulars d’establiments minoristes d’alimentació, entitats i ciutadania en general.
  • Cementiri: concessionàries o llogaters de drets funeraris sobre sepultures i ciutadania en general, segons el cas.
  • Consum: consultes, queixes, reclamacions i denúncies per part dhttps://www.santacolomadecervello.cat/actualitat/noticies/aprovat-el-pla-local-de-salut-de-santa-coloma-de-cervello-2023-2026.htmle persones empadronades en el municipi; informació i assessorament per part d’empreses del municipi comercialitzadores de béns o serveis per a consumidors finals.

Canal d'accès al servei

  • Presentació d’escrits presencialment a l'Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament o electrònicament mitjançant la presentació de sol·licitud genèrica o específica a través del Catàleg de Tràmits de l’Ajuntament de Santa Coloma de Cervelló.
  • El canal no podrà ser electrònic en el cas dels següents serveis:
    • les activitats de promoció de la salut
    • la informació sobre els nivells de pol·len a l’aire
    • la identificació i l’adopció d’un animal de companyia

Taxes o preus públics associats

Enllaços a la normativa reguladora i a informació addicional

Contacte i horaris de les oficines d'atenció presencial relacionades amb el servei

Ajuntament de Santa Coloma de Cervelló, carrer de Pau Casals, 26-34.
Horari: de dilluns a divendres de 9h a 14h

Identificació contacte i horaris de l’òrgan responsable de la gestió:
Salut, consum i cementiri: tècnica, Anna Roca.
Telèfon de l’Oficina d’Atenció Ciutadana: 93 645 07 00
Adreça electrònica: scc.salut@santacolomadecervello.cat

Darrera actualització: 3.07.2025 | 10:27