AVÍS | Actualització del Pla INUNCAT en fase d’ALERTA
Restriccions per risc d'inundacions des de les 20 h d’avui dissabte i fins a les 14 h de demà diumenge 4 d’octubre
3/10/2026 - 16.15 h
El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) preveu un episodi de pluja intensa durant les properes hores, amb precipitacions que poden superar els 40 mm en 30 minuts, especialment a partir d’aquest vespre. A més, entre aquesta tarda i demà diumenge a la tarda, la intensitat de pluja acumulada en períodes de 3 hores pot superar els 90 mm al litoral i prelitoral de Catalunya, amb un nivel de risc de 6 sobre 6.
Davant d’aquesta situació, la Generalitat ha establert, des de les 20 h d’avui dissabte i fins a les 14 h de demà diumenge 4 d’octubre, les mesures següents:
- Es limita la mobilitat, excepte per als serveis essencials.
- Se suspenen:
* Les activitats al medi natural, als parcs i jardins urbans.
* Les activitats esportives, culturals, de lleure i d’esbarjo.
* Els mercats, fires i altres activitats comercials o de pública concurrència a l’aire lliure.
Activació del CECOPAL
Davant la situació meteorològica prevista, l’Ajuntament de Santa Coloma de Cervelló ha activat el CECOPAL (Centre de Coordinació Operativa Municipal) i està coordinant tots els recursos municipals disponibles per fer front a l’episodi de pluges.
Es recomana extremar la precaució, evitar desplaçaments innecessaris i seguir en tot moment les indicacions dels serveis d’emergència i protecció civil.
En cas d’emergència, truqueu al 112.


3/10/2026 - 14.37 h
Situació meteorològica per al cap de setmana
El Meteocat ha actualitzat l’avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluja per aquest dissabte 3 i diumenge 4 d’octubre.
Dissabte 3 d’octubre: es manté la possibilitat de xàfecs intensos, que poden superar els 40 mm en 30 minuts, amb un grau de perill màxim de 5 sobre 6. Els xàfecs poden anar acompanyats de tempesta i, localment, de fenòmens de temps violent.
Diumenge 4 d’octubre: la situació es pot intensificar i el Meteocat eleva el grau de perill màxim fins a 6 sobre 6, mantenint-se la possibilitat de precipitacions de més de 40 mm en només 30 minuts.
Davant d’aquesta previsió, es manté la situació d’ALERTA i continuem fent seguiment de l’evolució meteorològica durant tot el cap de setmana.
Es demana molta prudència, especialment en els desplaçaments, i evitar apropar-se a rieres, torrents, passos inundables i altres zones susceptibles d’acumular aigua.
Estigueu atents als canals oficials de l’Ajuntament, Protecció Civil i Meteocat davant de possibles noves actualitzacions.


3/10/2026 - 13.30 h
Av. Comte Ramon Berenguer tallada a la circulació de vehicles a l’alçada de la Fot del Murri.
L’autobús de la línia L-76 queda afectat per aquesta circumstància.
Vies alternatives per accedir a Cesalpina pels carrers Ginesta i Apel·les Mestres.
2/10/2026 - 13.30 h
L’Ajuntament ha declarat la situació d’ALERTA del Pla de Protecció Civil Municipal davant la previsió de pluges continuades i xàfecs acompanyats de tempesta.
L’episodi s’allargarà durant tot el cap de setmana del 3 i 4 d’octubre, amb possibilitat de precipitacions extremes dissabte.
L’Ajuntament ha activat el CECOPAL (Centre de Coordinació Operativa Municipal) i s'estan coordinant tots els recursos municipals disponibles.
Es demana a la ciutadania prudència.
No us acosteu a les zones inundables de la llera del riu.
Seguiu els consells d’autoprotecció a: interior.gencat.cat/inundacions
Consulta la predicció municipal a meteo.cat/prediccio/municipal


